Als ondernemer begonnen met een eigen internetbedrijf in 2004 waarin ik maatwerk webapplicaties ontwikkelde. In 2009 samen met mijn toenmalige klant (John Pijnenburg) Superwinkel.nl begonnen.
Superwinkel richt zich op het aanbieden van de beste deals in beauty-producten en luxegoederen. Met een sterke focus op automatisering is Superwinkel uitgegroeid tot de 100 grootste webwinkels van Nederland. Superwinkel verkoopt via eigen websites in Nederland, België en Duitsland en via platformen in heel Europa.
Dat focus in je strategie het belangrijkste is. Doe waar je goed in bent en maak dat schaalbaar. Zorg dat je goede mensen aanneemt, die specifieke kennis meenemen om jouw bedrijf verder te brengen. Accepteer dat je op een gegeven moment niet meer alles zelf kunt doen.
Kritisch blijven in de snel veranderende online wereld. Er zijn heel veel bedrijven die je overal bij kunnen helpen, maar vaak is het beter en goedkoper om die kennis zelf in huis te halen. Sterke focus op automatisering en in-house development, zodat je snel en goedkoper kan anticiperen op zaken die waarde toevoegen aan je bedrijf. Het bedrijf is één groot team, waarin iedereen in een leuke sfeer een bijdrage levert aan de doelstellingen. Richten op volume en schaalbaarheid in de zaken waar we goed in zijn.
Succesvol ondernemen is: "gewoon gaan doen".
We hebben de ambitie om de komende 2 jaar door te groeien tot 50 medewerkers, we zitten nu op 25. We zullen dan in alle grote Europese e-commerce markten actief zijn met een eigen webwinkel. Daarnaast zullen we onze B2B activiteiten Europees uitrollen. Dit alles moet ervoor gaan zorgen dat we één van de grootste onafhankelijke spelers zijn in Europa op het gebied van beauty- en luxegoederen.