Van negen deelnemende bedrijven gingen slechts drie door naar de volgende rondes: Luscious Loaf, Frietboutique en Bas Boer Noten en Zuidvruchten. Deze ondernemers gingen twee maanden lang keihard aan de slag om verschillende targets te behalen, met in iedere aflevering nieuwe uitdagingen om aan te gaan. In de finale-uitzending van 13 december werden de winnaars bekendgemaakt.
De jury bestaande uit Ruud Hendriks, Sabien Duetz en Marco Aarnink stond voor de lastige taak om een keuze te maken. Uiteindelijk is voor de Frietboutique gekozen, omdat zij naast de gerealiseerde groei ook veel groei potentie hebben. De jury heeft niet alleen gekeken naar de pitch tijdens de finale, maar ook naar de periode ervoor. Deze combinatie van factoren heeft ervoor gezorgd dat de Frietboutique zich de winnaar van de Groei Challenge 2016 mag noemen.
Mentor van nlgroeit
De Groei Challenge is mede mogelijk gemaakt door de Kamer van Koophandel en nlgroeit. De winnaars mogen rekenen op begeleiding van een van de
mentoren van nlgroeit om de groei ontwikkeling door te zetten!